Rozrywka

Pytanie 1/8
Wyniki quizu
  • Pytanie 1

    Ile porcji owoców, warzyw i soku łącznie znalazło się wczoraj w Twoim menu?

    • Niestety nie dostarczyłaś Twojemu organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów – po zakończeniu quizu rozejrzyj się za owocem, warzywem lub sokiem! +0 pkt
    • Pięć? Świetnie! Jeśli było ich mniej – postaraj się o lepszy wynik już dziś! +1 pkt
    • Gratulujemy! Jeśli w dodatku ta ilość była podzielona na pięć porcji różnorodnych warzyw, owoców i soków, to możesz być z siebie dumny! +2 pkt
  • Pytanie 2

    Kiedy ostatnio wypiłeś/wypiłaś szklankę soku?

    • Super, szklanka soku doskonale zastępuje jedną z pięciu porcji warzyw lub owoców! +2 pkt
    • Pamiętaj, że jedną z pięciu porcji warzyw lub owoców może być również szklanka soku! +1 pkt
    • A czy wiesz, że szklanka soku to równowartość witamin i mikroelementów jednej porcji warzyw lub owoców? +0 pkt
  • Pytanie 3

    Czy dajesz swojemu dziecku do szkoły owoc lub kartonik soku?

    • Brawo! Obydwie te rzeczy to już dwie porcje witamin i mikroelementów niezbędnych dla zdrowia! +2 pkt
    • Czy Twoje dziecko na pewno ma dobre nawyki? Czy masz pewność, że kupuje sobie owoc, a nie np. jakąś niezdrową przekąskę? +0 pkt
    • Świetnie, że dbasz o to, żeby Twój maluch nie chodził głodny – zadbaj też, by każdy posiłek zawierał przynajmniej jedną porcję warzyw, owoców lub soku. Witaminową przekąską może być np. kanapka z plasterkiem ogórka i pomidora oraz dołączony do śniadania Twojego dziecka kartonik soku. +1 pkt
  • Pytanie 4

    Ile razy w tygodniu Twoja rodzina je do obiadu sałatkę z warzyw lub owoców?

    • Brawo dla osoby, która przygotowuje te zdrowe pyszności! +2 pkt
    • W takim razie mamy nadzieję, że warzywa i owoce towarzyszą Wam podczas innych posiłków! +1 pkt
    • To stanowczo za mało! Chyba, że obiad jest jedynym posiłkiem w ciągu dnia, podczas którego nie jecie warzyw i owoców!:) +0 pkt
  • Pytanie 5

    Jakie przekąski pomiędzy posiłkami dominują w Twojej rodzinie?

    • Brawo! Każda taka przekąska to jedna z pięciu porcji warzyw lub owoców niezbędnych dla zdrowia! +2 pkt
    • Czy wiesz, że kawałki marchewki czy kalarepy są równie smaczne i chrupiące? +0 pkt
    • Jeśli dodasz do swojej przekąski całego pomidora pokrojonego w plasterki, będzie ona jeszcze bardziej sycąca, pyszna i zdrowa! +1 pkt
  • Pytanie 6

    Jak często na Twoim stole pojawia się zupa jarzynowa?

    • To świetnie! Talerz zupy jarzynowej może być traktowany jako jedna porcja. +2 pkt
    • W takim razie powinniście jeść więcej sałatek i świeżych owoców! +0 pkt
    • Może powinniście częściej jeść zupy jarzynowe? Talerz tej potrawy to już jedna porcja! +1 pkt
  • Pytanie 7

    Co można uznać za jedną porcję?

    • Dobrze! Jedna porcja to szklanka soku lub tyle warzyw/owoców, ile zmieści Ci się w dłoni, czyli np. średniej wielkości warzywo albo kilka mniejszych owoców. +2 pkt
    • Średniej wielkości marchewkę można uznać za jedną porcję, ale jedna malina to za mało. Lepiej zjeść ich około 10 dag. +1 pkt
    • 15 dag marmolady to już jedna porcja, ale w pączku jest jej o wiele za mało! +0 pkt
  • Pytanie 8

    Czy dbasz o to, żeby jeść różne warzywa, owoce i soki?

    • Bardzo dobrze! Dzięki różnorodności zapewniasz swojemu organizmowi optymalną dawkę witamin i soli mineralnych. +2 pkt
    • Pomyśl o urozmaiceniu swojej diety. Dzięki temu Twoje posiłki nigdy nie staną się nudne, a Twój organizm otrzyma niezbędne witaminy i sole mineralne. +1 pkt
    • Wielka szkoda! Warzywa, owoce i soki to nie tylko wspaniałe smaki, ale także spora dawka witamin i minerałów. +0 pkt
  • Wyniki quizu

    Najwyższy (od 13- 16 pkt)

    Tak trzymać! Twój organizm jest Ci wdzięczny, że chronisz go przed rozmaitymi chorobami i zapewniasz mu dobrą formę oraz młodość na długie lata.

    Średni (7-12 pkt)

    Często zapominasz o kupieniu warzyw i owoców albo dajesz się skusić na niezdrową przekąskę. Na naszej stronie dowiesz się jakie to proste, szybkie, ważne i przyjemne – jeść codziennie pięć porcji warzyw, owoców lub soku.

    Najniższy (0-6 pkt)

    Niewłaściwa dieta, uboga w warzywa, owoce i soki, nie dostarcza Ci niezbędnych na co dzień witamin i mikroelementów. Kliknij zakładkę "5 porcji" i dowiedz się więcej, o pozytywnym wpływie 5 porcji na zdrowie Twoje i Twoich bliskich.